Interim ManagementBusiness TransformationStrategy Execution
Supply Chain ExecutionImplementation ServicesData Analytics

Supply Chain Execution



Last Mile Logistics


Consumenten verwachten snellere en bij voorkeur kosteloze bezorgopties van verladers. Samen met de introductie van nieuwe concepten en technologieën, zoals levering d.m.v. drones, big data-analyse en het Internet of Things (IoT) welke de grenzen verleggen van de traditionele logistieke afhandeling, ontstaan operationele uitdagingen om daar optimaal op in te spelen tijdens het voorbereiden van de uitgaande leveringen.

Zo kan het gebruik van augmented reality (AR) toepassingen het pick en sort proces versnellen en de foutenmarge verder reduceren, gecombineerd met geïntegreerde carrier-interface oplossingen bieden zij de oplossing bij uitstek voor een naadloze integratie met de groeiende omni-channel e-shopmarkt.

Bovendien geven marktstudies aan dat de consument vaak bereid is om premium prijzen te betalen bij verzending en levering op de dag van aankoop. Een trend die menig verladers prikkelt om creatief om te gaan met bestaande en nieuwe concepten. De productleverancier dient op zijn beurt het orderverwerkingsproces op deze vraag af te stemmen.



Omnichannel


Recent geïntroduceerde toepassingen in de logistiek zijn niet beperkt tot de ondersteunende technologie bij omnichannel order intake en het ter eindbestemming brengen van de producten, ook meer efficiënte picking en sorteringsprocessen zijn recent mogelijk gemaakt en hebben hun weg gevonden naar de werkvloer.

In het afgelopen jaar zijn verder ook belangrijke stappen gezet in de machine-naar-machine connectiviteit, variërend van een bredere toepassing van geautomatiseerde identificatie en data capture (AIDC) en passend in een versterkte vastberadenheid naar het ontwikkelen en bieden van meer omnichannel logistieke oplossingen.

Van veel van deze ontwikkelingen werd verwacht dat ze substantiële investeringen in de toeleveringsketens zouden brengen, wat inmiddels is bevestigd. Het hele e-shop gebeuren en diens potentieel stimuleert bedrijven om structurele veranderingen te overwegen, evalueren en vervolgens te implementeren. 





Vision Picking


Imagine that you are shopping and want to know how other consumers have judged a jacket that you consider buying. By looking at the product with your smart glasses, you immediately see additional information alongside the cover - user ratings, product price range and delivery information - all of which make your purchase decision possible. This is Augmented Reality (AR) - where every object you see can be enriched with additional and valuable information. AR is defined as the extension of physical reality by adding layers of computer-generated information to the real environment. Needless to mention the potential of AR within a warehouse environment. Adoption of AR in picking and sorting processes is growing, results and benefits are clear.

Feedback received from warehouse operators furthermore demonstrates how the ergonomic benefit offered by the augmented reality solution is highly appreciated by the user. Just like the rear view window when driving the extra information is always available in the background and in a more supporting manner. It does need to be memorized in contrast to the data displayed on a radio terminal screen and by consequence experienced as a much more relaxed way of performing the task. Introduction of a new technology typically also comes with a possibility to optimally map and align existing business processes to the new application.

Automated Warehouse


........



AR in Logistics
Omnichannel Retail
Last Mile Logistics
Δ